Nieuw Spoorwijk fase 3 bewoners forum
9 september 2010, 08:00:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Het forum voor de nieuwe bewoners van 'Nieuw Spoorwijk' fase 3. De boards die puur betrekking hebben tot dit project zijn alleen toegangkelijk voor leden van dit forum.

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ''Anhydriet" vloer  (gelezen 3982 keer)
Bouwnr 28
Junior
**

« Gepost op: 20 maart 2008, 10:41:21 »

Heeft iemand al bij de vloerkeuze rekening gehouden met een anhydriet vloer? Zo ja, wat voor consequenties heeft dit voor de vloerkeuze?
« Laatste verandering: 3 augustus 2008, 11:36:19 door Bouwnr 28 » Gelogd
Pocky
Nieuweling
*

« Antwoord #1 Gepost op: 20 maart 2008, 21:04:12 »

Het is Anhydriet. Heb verder nog niet gekeken wat de consequenties zijn.
Maar ik ga er vanuit dat het wel weer meer geld zal kosten.
agross63
Junior
**

« Antwoord #2 Gepost op: 25 maart 2008, 08:49:12 »

Voor zover wij hebben gehoord en gelezen maakt het niet veel verschil uit wat betreft het prijsplaatje, je bent wat vloerbedekking betreft toch wel zo'n € 50,00- € 100,00 per strekkende meter kwijt, voor plavuizen ben je ongeveer zo'n € 30,00-€ 50,00 per vierkante meter kwijt (ligt er natuurlijk ook aan of je bij een bouwmarkt koopt of bij een speciaalhandel). Trapbekleding wordt vanaf zo'n € 200,00 (excl. tapijt) gelegd. Van allerlei soorten Novilon/Marmoleum e.d. hebben we geen prijzen aangezien wij hier  niet voor gaan.
Verder kan je met die anhydriet-vloer alle kanten op, je moet alleen rekening houden met de dikte van vloerbedekking e.d. Ook bij laminaat moet je i.v.m. de vloerverwarming rekening houden, maar daar kan de speciaalzaak je zeker mee helpen.
« Laatste verandering: 25 maart 2008, 19:49:10 door agross63 » Gelogd
Bouwnr 28
Junior
**

« Antwoord #3 Gepost op: 26 maart 2008, 15:59:08 »

Ok, bedankt voor de info!
fressie
Nieuweling
*

« Antwoord #4 Gepost op: 27 maart 2008, 09:09:43 »

Hai om nog even te reageren op deze ondervloer : wij zijn de laatste weken intensief met de vloeren bezig geweest. In eerste instantie gingen we voor de laminaat. De geluiden betreft laminaat in combinatie met vloerverwarming zijn heel verschillend.  Volgens bouwmarkten zou het geen probleem vormen zolang je maar rekening houdt met de temperatuur. Volgens meerdere speciaalzaken is de combinatie niet echt geslaagd als je laminaat combineert met vloerverwarming als hoofdverwarming ( bijverwarming schijnt niet zo'n probleem te zijn.)
Uiteindelijk hebben wij contact gehad met een leverancier van een van de " betere " merken en deze raadde het in combinatie met hoofdverwarming zelfs af.
Het gaat dus niet om de andrahyte ondervloer,maar meer om de vloerverwarming waar je rekening mee moet houden.

Zeer verwarrend allemaal, maar uiteindelijk hebben wij toch besloten geen risico te nemen en voor een andere vloer te gaan.
Plavuizen, vloerbedekking, novilon etc is allemaal geen probleem zolang je maar een felxibele lijn gebruikt of laat gebruiken ( geef dus even door dat je vloerverwarming hebt als je de vloer laat leggen   Knipoog)

Groetjes Esther en Frank
« Laatste verandering: 27 maart 2008, 09:16:20 door fressie » Gelogd
fressie
Nieuweling
*

« Antwoord #5 Gepost op: 27 maart 2008, 09:12:26 »

Moet dus flexibele lijm zijn  Geschokt
agross63
Junior
**

« Antwoord #6 Gepost op: 20 april 2008, 17:05:59 »

Mensen we hebben een fantastisch medium genaamd Google tot onze beschikking:

Hierbij de Anhydriet links en tevens vloerverwarming links:

Anhydriet met vloerverwarming

Vloerverwarming en laminaat

Vloerverwarming en Plavuizen

Vloerverwarming en tapijt

En de laatste niet algeheel onbelangrijk

Anhydriet vloer tegelijm

Hopende hiermee veel Huh?? te hebben opgelost.
Bouwnr 28
Junior
**

« Antwoord #7 Gepost op: 21 april 2008, 11:15:42 »

Hoi,

bedankt voor de links, dat scheelt mij alweer zoekwerk!

Groet
Nandenie
Bouwnr 28
Junior
**

« Antwoord #8 Gepost op: 25 april 2008, 16:29:39 »

Na bij verschillende winkels nagevraagd te hebben denk ik ook om af te stappen van laminaat als keuze. Plavuizen en natuursteen schijnen toch de beste combinatie te vormen met vloerverwarming.

(ik vind het wel jammer, tegels kunnen zo koud aanvoelen, het liefst wil ik iets wat 'zacht' aanvoelt, als je op je blote voeten rondloopt)

Hebben jullie tips over winkels en leveranciers, die niet al te duur zijn?
« Laatste verandering: 25 april 2008, 16:41:15 door nandenie » Gelogd
agross63
Junior
**

« Antwoord #9 Gepost op: 25 april 2008, 22:48:22 »

Ja ik heb wel een paar optie's

Jan Groen in Bleiswijk ik was in de showroom geweest en daar hebben ze prijzen vanaf 30,00 de vierkante meter tot 185,00 die 30,00 prijs moet je goed zoeken 40,00 t/m 50,00 hebben ze volop keus ,ze hebben hier ook een cash & carry afdeling en schijn je rest pakken te kunnen halen voor bodem prijzen (hier ben ik nog niet geweest en ga daar snel naar toe)

Jan Groen

Tegeloutlet hier nog niet geweest,dit is mijn laatste optie om hier naar toe te gaan,als het om de hoek lag dan had ik hier zeker me tegels gehaald.

Tegel outlet

Hornbach hier ligt mijn eerste optie 27,50 de vierkante meter 60x60 tegel of 60x 30 tegel.

Hornbach

Let wel bij de tegel dat je de a klasse hebt of eerste keus en hoge slijtgroep,je hebt wel lagere klasse maar klasse a is altijd een recht gebakken tegel,en hoe hoger de slijtgroep des te langer heb je plezier van je tegels.

Wij hebben ervoor gekozen om de begane grond helemaal te laten plavuizen,de overige verdiepingen komt geschikt tapijt.

Kortom een budget wat je hebt te besteden weet ik natuurlijk niet,maar je kan redelijk voordelig uitkomen met goed zoeken.........Hornbach bv. heeft al vanaf € 15,00 een a klasse/eerste keus tegel.

Check deze ook ff Tros Radar afdeling huis/tuin,staan handige adviezen en/of verslagen in.

Sebas
Nieuweling
*

« Antwoord #10 Gepost op: 27 april 2008, 14:14:58 »

Hoi Nandenie,

Worstel met hetzelfde problem, en denk dat ik plavuizen/steen te koud vind.

Heb in eerste instantie ook veel naar plavuizen gekeken, maar denk dat ik voor novilon ga. Wellicht dat je hier al naar gekeken hebt, en is onderstaande info misschien overbodig.

Novilon volgens de informatie van diverse winkels en de site van Forbo zeer geschikt voor vloerverwarming en koeling.
http://www.novilon.nl/Default.aspx?MenuId=792

Prijzen vanaf 15 euro, per vierkante meter. Prijzen tot 35 euro per vierkante meter.
http://www.novilon.nl/default.aspx?menuid=798

Prijzen zijn over het algemeen inclusief leggen. Wat er nog wel bijkomt zijn de kosten voor een ondervloer. Aangezien een anhydriet ondervloer meestal vlak genoeg is kan worden volstaan met een primer, die je zelf kan aanbrengen.

Groeten,

Sebas
Bouwnr 28
Junior
**

« Antwoord #11 Gepost op: 29 april 2008, 11:53:46 »

Hoi Sebas,

Bedankt voor de tip. We zullen hier zeker naar kijken.

Groet.
Pocky
Nieuweling
*

« Antwoord #12 Gepost op: 4 mei 2008, 14:47:28 »

Ik denk dat het 'koud' aanvoelen wel meevalt, aangezien je verwarming er onder zit. we hebben zelf gisteren trouwens de knoop doorgehakt en tegels genomen in het hele huis. Nu alleen de wanden en de tuin nog.. pfff
Viyu
Nieuweling
*

« Antwoord #13 Gepost op: 29 juli 2008, 22:58:48 »

Wij gaan zelf voor siergrind op alle verdiepingen. Loopt zacht en perfect te combineren met de vloerverwarming.
Alleen dient wel de anhydrieten vloer opgeschuurd zijn voor ze gaan leggen. Voor iets van 110 m2 4300euro kwijt.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: